Regulamin

1. Definicje

Użyte w niniejszym regulaminie zwroty mają następujące znaczenie:

  1. Formularz zamówienia – formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie Zamówienia poprzez dodanie produktów z oferty do wirtualnego koszyka, podanie danych osobowych i określenie terminu i adresu dostawy oraz sposobu płatności.
  2. KC – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny.
  3. Klient – użytkownik Serwisu, który zawarł lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze Sprzedawcą, będący:
    1. osobą fizyczną posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
    2. osobą prawną,
    3. jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
  4. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego Sourcevit.pl
  5. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.sourcevit.pl, który obejmuje zwłaszcza sklep internetowy, w ramach którego Sprzedawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej skierowanej do konsumentów i przedsiębiorców.
  6. Sprzedawca – Sourcevit sp. z o.o. z siedzibą w Robakowie, adres: ul. Firmowa 8, Robakowo, 62-023 poczta Gądki, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000492568, NIP: 7773234318.
  7. UPK – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.

 

2. Postanowienia wstępne
  1. Sprzedawca zajmuje się sprzedażą produktów spożywczych i prowadzi sprzedaż wysyłkową w wybranych miastach na terytorium Polski, które zostały wskazane w Serwisie.
  2. Ceny prezentowanych w Serwisie towarów wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT, a nie zawierają kosztów wysyłki, które zawsze podane są odrębnie w Serwisie.
  3. Produkty zakupione za pośrednictwem Serwisu mogą nieznacznie odbiegać wagą od wagi podanej na stronach Serwisu. Podane ceny są cenami za porcje, a Klient zamawiając dany produkt w Serwisie zgadza się na otrzymanie produktu, którego waga będzie się różnić od podanej o nie więcej niż 10%.
  4. Zdjęcia produktów zamieszczone w Serwisie mają wyłącznie charakter poglądowy, przykładowy, a dostarczone Klientowi produkty mogą różnić się od przedstawionych na zdjęciach.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany, bez powiadomienia, materiałów użytych do produkcji opakowań, ich wzorów, faktur i kolorów. Zmiana opakowania nie będzie stanowić podstawy do reklamacji bądź zwrotu towaru.
  6. Ulgi dla Klientów wynikające z kodów rabatowych, zniżek, wyprzedaży lub innych akcji promocyjnych nie podlegają łączeniu z innymi tego typu ulgami, chyba że regulamin danej akcji promocyjnej wyraźnie na to pozwala.
  7. Prezentacja produktów w Serwisie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów KC.
  8. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji, które następuje poprzez wysłanie do Klienta e-maila. Od tej chwili Sprzedawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie zgodnie z warunkami umowy, a Klient do zapłaty ceny i odebrania zamówionego produktu.

 

3. Składanie zamówień
  1. Sprzedaż produktów odbywa się na podstawie zamówień składanych za pośrednictwem Serwisu, poprzez wypełnienie Formularza zamówienia. Zamówienia przyjmowane są 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę.
  2. Sprzedawca może zgodzić się na przyjęcia zamówienia za pośrednictwem telefonu lub e-maila.
  3. Aby złożyć zamówienie Klient korzysta z Formularza zamówienia wykonując następujące kroki:
    1. dodaje produkt do wirtualnego koszyka za pomocą przycisku „Dodaj do koszyka” znajdującego się w karcie produktu,
    2. akceptuje zawartość wirtualnego koszyka klikając w przycisk „Przejdź do realizacji zamówienia”,
    3. wybiera sposób i adres dostawy, metodę płatności, podaje swoje dane kontaktowe, wyraża niezbędne zgody i składa inne wymagane oświadczenia, a następnie potwierdza powyższe klikając w przycisk „Zamawiam”,
    4. Klient proszony jest jeszcze o sprawdzenie poprawności całego zamówienia, w szczególności danych teleadresowych i składa zamówienie klikając w przycisk „Złóż zamówienie”.
  4. Po złożeniu zamówienia Klientowi wyświetlana jest informacja o wysłaniu e-maila potwierdzającego złożenie zamówienia oraz link służący do sprawdzania stanu zamówienia.
  5. Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności, za przekazanie przez Klienta w zamówieniu danych osób trzecich (np. jako odbiorców zamówienia). Wszelkie ewentualne roszczenia związane z udostępnieniem Sprzedawcy danych takich osób obciążają Klienta.
  6. Sprzedawca udostępnia możliwość dokonania zapłaty za zamówienie w sposób wskazany w Serwisie.
  7. Poprzez Serwis możliwe jest składanie zamówień na nie więcej, jednorazowo, niż 30kg produktów. Zamówienia na większe ilości produktów mogą być przyjęte wyłącznie na podstawie indywidulanych e-mailowych lub telefonicznych ustaleń ze Sprzedawcą.
  8. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.

 

4. Realizacja i wysyłka zamówień
  1. Złożenie zamówienia nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem do realizacji.
  2. Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji zamówienia na każdym etapie jego realizacji na podstawie swojej swobodnej decyzji, której nie musi uzasadniać wobec Klienta, przy czym odmowa może nastąpić zwłaszcza z powodu braku określonego produktu, niemożliwości zrealizowania zamówienia w określonym czasie, w przypadku podania przez Klienta niepełnych lub nieprawdziwych danych. Klient zrzeka się prawa do dochodzenia odszkodowania za szkody poniesione na skutek odmowy realizacji zamówienia w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie.
  3. W przypadku odmowy realizacji zamówień opłaconych, Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu zapłaconej kwoty w terminie 14 dni od poinformowania Klienta o braku możliwości realizacji zamówienia.
  4. Klient może zrezygnować z zamówienia przed otrzymaniem wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji. Rezygnacja z zamówienia przyjętego do realizacji możliwa jest tylko za zgodą Sprzedawcy i tylko jeśli zamówienie nie zostało jeszcze wysłane i jest na etapie realizacji, który umożliwia jego bezkosztowe wycofanie.
  5. Zamówienia realizowane są w terminie podanym w Serwisie, liczonym od momentu zaksięgowania na koncie Sprzedającego środków odpowiadających pełnej cenie zakupu zamówionych towarów.
  6. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT, która jest wysyłana drogą mailową do Klienta po zrealizowaniu zamówienia.
  7. Złożenie zamówienia w sklepie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymanie faktury VAT w postaci elektronicznej. 
  8. Uwagi podane przez Klienta w polu „Komentarz” nie są wiążące dla Sprzedawcy, a Sprzedawca będzie starał się je zrealizować w miarę możliwości, nie przyjmując na siebie w tym zakresie żadnego zobowiązania.
  9. Po skompletowaniu zamówienia Sprzedawca dokonuje wysyłki zamówienia zgodnie ze sposobem dostawy wybranym przez Klienta (np. odbiór własny, firma kurierska, poczta polska, własny transport Sprzedawcy). 
  10. Termin realizacji dostawy zależy od wybranego przez Klienta miejsca i sposobu dostawy i jest każdorazowo podany w Serwisie, przy czym termin ten ma charakter orientacyjny a Sprzedawca zwłaszcza nie udziela gwarancji dotrzymania terminu dostawy realizowanej przez podmioty trzecie (np. firmy kurierskie, pocztę polską).
  11. Przy obliczaniu terminu dostawy należy wziąć pod uwagę fakt, iż kompletacja i wysyłka zamówień przez Sprzedawcę następuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00.
  12. W braku odmiennych ustaleń z Klientem, przesyłki adresowane do budynków nie będących do wyłącznej dyspozycji Klienta (np. hotele, biurowce, szpitale itp.), doręczane są do recepcji lub sekretariatu.
  13. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości opłat za wysyłkę, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź wprowadzania w nich zmian. Powyższe uprawnienie Sprzedawcy nie obejmuje zamówień przyjętych do realizacji.
  14. W przypadku zwrotu zamówienia do Sprzedawcy z powodu błędnie podanego lub niepełnego adresu doręczenia, odmowy przyjęcia paczki przez adresata lub nieodebrania paczki w określonym terminie, Klient ponosi koszty ewentualnej ponownej wysyłki oraz koszty zwrotu zamówienia. Produkty nieodebrane lub nieopłacone zwroty podlegają utylizacji.

 

5. Odstąpienie od umowy
  1. Klient będący konsumentem lub osobą o której mowa w art. 7aa UPK, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem innych postanowień UPK.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku zamówienia, które obejmuje wiele produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, od objęcia w posiadanie ostatniego produktu, jego partii lub części.
  3. Do zachowania terminu do odstąpienia wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
  4. Klient, o którym mowa w ust. 1 powyżej, dokonuje odstąpienia poprzez wysłanie pisemnego oświadczenia na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 6 Regulaminu lub elektronicznie za pomocą formularza udostępnionego w Serwisie (jeśli taką funkcjonalność Serwisu wprowadzi Sprzedawca). 
  5. Sprzedawca zwraca uwagę, iż zgodnie z art. 38 UPK, prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje m.in. w odniesieniu do umów: 
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  6. W razie odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za niezawartą, a strony są zobowiązane do zwrotu tego co świadczyły w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Klient odsyła produkty Sprzedawcy na własny koszt.
  7. Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia wysłania oświadczenia. Zwracany towar nie może być używany, poza koniecznym dla sprawdzenia przez Klienta zgodności towaru z zamówieniem i oczekiwaniem otwarciem opakowania produktu.
  8. Zwrot ceny następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W przypadku braku zwrotu towaru, Sprzedawca zastrzega sobie prawo zatrzymania ceny sprzedaży do czasu zwrotu towaru. Zwrot ceny następuje na rachunek bankowy, wskazany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

 

6. Reklamacje
  1. W razie niezadowolenia z zamówienia, Klient ma prawo złożyć reklamację do Sprzedawcy. Złożenie reklamacji nie stanowi realizacji uprawnień Klienta wynikających z jakiejkolwiek gwarancji, rękojmi czy niezgodności produktu z umową, a stanowi próbę polubownego rozwiązania sporu pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
  2. Reklamacja powinna być złożona w formie pisemnej na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 6 Regulaminu lub drogą elektroniczną na adres e-mail: [..…], nie później niż w terminie 48 godzin od momentu dostawy produktu.
  3. Zaleca się podanie przez Klienta w treści reklamacji:
    1. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości,
    2. szczegółowego żądania Klienta,
    3. danych kontaktowych Klienta,
    4. numeru rachunku bankowego Klienta, jeśli z reklamacją wiąże się żądanie zwrotu środków pieniężnych lub zapłaty należności.
  4. Sprzedawca rozpatruje reklamację nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia Sprzedawcy. O sposobie rozstrzygnięcia reklamacji Klient zostanie poinformowany na wskazane w reklamacji dane kontaktowe. 
  5. Klient może także skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Klient ma możliwość: 
  6. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
  7. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  8. skorzystania z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  9. W razie braku zgodności produktu z umową Klient będący konsumentem lub osobą o której mowa w art. 7aa UPK może skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 43a i następnych UPK.
  10. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Co do zasad, domniemywa się, że brak zgodności produktu z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia produktu, istniał w chwili jego dostarczenia. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową jeżeli brak ten podstępnie zataił.
  11. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, Klient, o którym mowa w ust. 1 powyżej, może żądać jego naprawy lub wymiany na zasadach przewidzianych w UPK. 
  12. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
  13. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany o braku zgodności z umową.
  14. Klient, o którym mowa w ust. 1 powyżej, udostępnia Sprzedawcy produkty podlegające naprawie lub wymianie, przy czym w przypadku dokonania wymiany produktów, Sprzedawca nie ma obowiązku odbioru od Klienta produktów niezgodnych z umową. Sprzedawca odbiera produkty na swój koszt.
  15. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, Klient, o którym mowa w ust. 1 powyżej, może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, tylko w przypadkach i na warunkach wskazanych w UPK.
  16. Sprzedawca zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
  17. W razie odstąpienia od umowy Klient, o którym mowa w ust. 1 powyżej, niezwłocznie zwraca produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca takiemu Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu lub dowodu jego odesłania.

 

7. Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności sprzedawcy
  1. Owoce i warzywa, będące głównymi produktami oferowanymi za pośrednictwem Serwisu, są podatne na zgniecenia i pomimo adekwatnych zabezpieczeń na czas transportu mogą, ze względu na rodzaj dostawy (przesyłka kurierska, paczka pocztowa), ulec odgnieceniu, odkształceniu lub odbarwieniu, co nie obniża ich walorów smakowych, wartości produktu i przydatności do spożycia, w związku z czym okoliczności te nie mogą stanowić podstawy reklamacji lub odpowiedzialności odszkodowawczej Sprzedawcy. Przyjęcie dostarczonego produktu oznacza akceptację stanu w jakim się znajdował.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady produktów wywołane nieodpowiednim przechowywaniem, zwłaszcza owoców i warzyw, przez Klienta. 
  3. Sprzedawca nie odpowiada za szkody wyrządzone w wyniku udostępnienia przez Klienta osobom trzecim haseł, dostępów do konta e-mail, loginów, linków do śledzenia losów zamówienia oraz innych danych przekazanych w celu realizacji zamówienia lub też jeżeli osoba trzecia weszła w posiadanie tych danych bez winy Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zamówiony produkt do wysokości jego ceny. 
  5. Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy za utracone korzyści.
  6. Zgodnie z art. 558 § 1 KC odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za produkty wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.

 

8. Dane osobowe
  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
  2. Przetwarzane są wyłącznie dane osobowe niezbędne do świadczenia i rozwoju usług dostępnych w Serwisie.
  3. Dane osobowe przetwarzane będą w zgodzie z przepisami prawa, w tym zwłaszcza postanowieniami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  4. Sprzedawca zobowiązuje się do starannego przechowywania i zabezpieczania danych osobowych Klienta oraz nieudostępniania ich osobom trzecim bez zgody Klienta.
  5. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są w polityce prywatności udostępnianej w Serwisie.

 

9. Postanowienia końcowe
  1. Sprzedawca publikuje treść Regulaminu w sposób ciągły w Serwisie.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie, według swobodnej decyzji Sprzedawcy. Zmiana następuje poprzez opublikowanie nowej wersji Regulaminu w sposób wskazany w ust. 1 powyżej, ze skutkiem od dnia opublikowania. Zmienione postanowienia Regulaminu nie znajdują zastosowania do zamówień przyjętych do realizacji przed dniem opublikowania zmienionego Regulaminu.
  3. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek, w tym zawierających zwracane produkty za zaliczeniem pocztowym lub pobraniem.
  4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przepisy KC i UPK.
  5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane wyłącznej jurysdykcji sądu właściwego ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  6. Regulamin obowiązuje od dnia 1 lipca 2023 roku.